لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
آشنایی با پارکن استادیوم

آشنایی با پارکن استادیوم

یوونتوس در اولین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب در دانمارک و در ورزشگاه اختصاصی کپنهاگن به مصاف این تیم می رود .

در ادامه اطلاعات مربوط به این ورزشگاه زیبا را مرور می کنیـم :

سال تاسیس : 9 سپتامبر 1992
طراح استادیوم : گرت اندرسون
ظرفیت : 38065 نفر نشسته
بازسازی شده در سال 2009
نوع چمن : طبیعی
مالک استادیوم : گروه ورزش و سرگرمی پارکن
هزینه ساخت : 85300000 یورو
رکورد بیشترین حضور تماشاگر : دیدار دانمارک - یونان با حضور 42099 در 8 اکتبر 2005
ابعاد زمین : 68*105 متر

پارکن استادیوم یا به زبان انگلیسی استادیوم پارک ( The Park) استادیومی واقع در شهر کپنهاگ در پایتخت کشور دانمارک است و بزرگترین استادیوم این کشور حوزه اسکاندیناوی به شمار می رود.این استادیوم بین سال های 1990 تا 1992 ساخته شد.ظرفیت این استادیوم برای مسابقات فوتبال 38065 نفر می باشد .

این ورزشگاه استادیوم خانگی تیم اف سی کپنهاگن به شمار رفته و دیدارهای تیم ملی دانمارک نیز در این استادیوم برگزار می شود.ظرفیت این استادیوم برای برنامه هایی نظیر کنسرت های احتمالی بسیار بیشتر از ظرفیت فوتبالی آن بوده و به صورت فشرده توانایی میزبانی از 55000 نفر را دارد .

استادیوم پارکن در محل استادیوم سابق ملی کشور دانمارک(ایدرائتس پارکن) ساخته شد.این ورزشگاه در قسمت شمالی شهر کپنهاگ و 4 کیلومتری ایسگاه اصلی راه آهن این شهر قرار دارد. آخرین دیداری که در استادیوم ایدرائتس پارکن برگزار شد مربوط است به 14 نوامبر 1990 که تیم ملی دانمارک در مرحله انتخابی رقابت های یورو 92 به مصاف یوگوسلاوی سابق رفت که با نتیجه 0 - 2 مغلوب این تیم شد.

استادیوم پارکن در 9 سپتامبر 1992 با دیدار دوستانه تیم ملی دانمارک و آلمان رسما افتتاح شد که با شکست تیم ملی دانمارک این بار نتیجه 1-2 توام شد. این استادیوم توسط گروه سرمایه گذاری Baltica Finans A/S و با تضمین فدراسیون فوتبال دانمارک و برای برگزاری دیدارهای تیم ملی دانمارک برای 15 سال بازسازی شد و هزینه این بازسازی 640 میلیون کرون دانمارک بود.
در سال 1998 گروه سرمایه گذاری Baltica Finans A/S این استادیوم را با مبلغ 138 میلیون کرون به باشگاه اف سی کپنهاگ فروخت و در حال حاضر این باشگاه پایتخت نشین مالک این استادیوم و ساختمان های اداری اطراف استادیوم (مرکز ورزش و سرگرمی پارکن) به شمار می رود.

یوفا این استادیوم را در پاییز سال 1993 در لیست استادیوم های 4 ستاره خود قرار داد و این استادیوم سابقه میزبانی رقابت ها و فینال های مهمی از سری رقابت های برگزار شده توسط یوفا بوده، از جمله فینال برندگان جام اروپا در سال 1994 میان آرسنال و پارما و فینال جام یوفا در سال 2000 میان گالاتاسارای و آرسنال.

البته پارکن استادیوم با داشتن ظرفیتی کمتر از 50000 نفر، عملا شانسی برای میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ندارد .

اسامی برخی هنرمندان که در این استادیوم برنامه اجرا کرده اند :

" مایکل جکسون در 14 آگوست 1997 با اجرا برای 60 هزار نفر رکورد شکنی کرد. مدونا، پینک، بریتنی اسپیرز، پینک فلوید، اریک کلاپتون، سلن دیون، رولینگ استون، U2، بون جووی، لیدی گاگا از خوانندگانی بوده اند که در پارکن استادیوم به اجرای برنامه پرداخته اند .
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: